FAQ WHOA procedure
WHOA procedure
Lieve klanten,
Wellicht hebben jullie de berichten in de media gelezen of gehoord. Een faillissement is totaal niet aan de orde. Onze winkels blijven gewoon open, je kunt online bij ons terecht en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby. En natuurlijk blijven we verrassen met onze nieuwe najaarscollecties en draait alles gewoon door!
Dus we blijven zoals jullie van ons gewend zijn; here for you! Hieronder geven we je graag meer uitleg.
Start WHOA procedure
Shoeby is in de kern een gezond en solide familiebedrijf. Dat heeft het in de afgelopen 42 jaar ook laten zien. Als gevolg van de covidperiode is zij echter in een uitdagende situatie terechtgekomen. Met het ingezette herstelprogramma (waaronder ook deze maatregel) is Shoeby in staat weer terug te keren naar een stevig fundament en een toekomstbestendige situatie.
Het doel van de WHOA-procedure is om bedrijven in staat te stellen om zelf nieuwe afspraken te maken met al hun crediteuren (ook wel ‘schuldeisers’ genoemd) tegelijk. Deze afspraak wordt vervolgens goedgekeurd door de rechtbank. Om vervolgens zo versneld in een gezonde situatie terecht te komen. Deze procedure is enkel toepasbaar voor bedrijven die in de kern gezond zijn en toekomst hebben. Maar die door ‘bijzondere’ omstandigheden onder druk zijn komen te staan.
Dit betreft enkel een herstructurering van ‘oude’ schuld. Wij gaan ervoor om dit traject zo snel en soepel te laten verlopen.
Als er vragen zijn naar aanleiding van dit bericht aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zeggen elke dag ‘Here for you’ en dat blijven we doen!
Antwoord op de meest gestelde vragen:
- Een faillissement is niet aan de orde. Deze procedure is enkel voor bedrijven geschikt die in de kern gezond zijn en toekomst hebben. Maar die door “bijzondere” omstandigheden onder druk zijn komen te staan.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor onze klanten. Shoeby gaat door met alles wat zij van ons gewend zijn. De winkels zijn open, klanten kunnen online bij ons terecht, onze collecties blijven verrassen en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor het personeel en hun dagelijkse werkzaamheden. Dit traject heeft ook geen gevolgen voor ons personeelsbestand.
Wellicht hebben jullie de berichten in de media gelezen of gehoord. Een faillissement is totaal niet aan de orde. Onze winkels blijven gewoon open, je kunt online bij ons terecht en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby. En natuurlijk blijven we verrassen met onze nieuwe najaarscollecties en draait alles gewoon door!
Dus we blijven zoals jullie van ons gewend zijn; here for you! Hieronder geven we je graag meer uitleg.
Start WHOA procedure
Shoeby is in de kern een gezond en solide familiebedrijf. Dat heeft het in de afgelopen 42 jaar ook laten zien. Als gevolg van de covidperiode is zij echter in een uitdagende situatie terechtgekomen. Met het ingezette herstelprogramma (waaronder ook deze maatregel) is Shoeby in staat weer terug te keren naar een stevig fundament en een toekomstbestendige situatie.
Het doel van de WHOA-procedure is om bedrijven in staat te stellen om zelf nieuwe afspraken te maken met al hun crediteuren (ook wel ‘schuldeisers’ genoemd) tegelijk. Deze afspraak wordt vervolgens goedgekeurd door de rechtbank. Om vervolgens zo versneld in een gezonde situatie terecht te komen. Deze procedure is enkel toepasbaar voor bedrijven die in de kern gezond zijn en toekomst hebben. Maar die door ‘bijzondere’ omstandigheden onder druk zijn komen te staan.
Dit betreft enkel een herstructurering van ‘oude’ schuld. Wij gaan ervoor om dit traject zo snel en soepel te laten verlopen.
Als er vragen zijn naar aanleiding van dit bericht aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zeggen elke dag ‘Here for you’ en dat blijven we doen!
Antwoord op de meest gestelde vragen:
- Een faillissement is niet aan de orde. Deze procedure is enkel voor bedrijven geschikt die in de kern gezond zijn en toekomst hebben. Maar die door “bijzondere” omstandigheden onder druk zijn komen te staan.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor onze klanten. Shoeby gaat door met alles wat zij van ons gewend zijn. De winkels zijn open, klanten kunnen online bij ons terecht, onze collecties blijven verrassen en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor het personeel en hun dagelijkse werkzaamheden. Dit traject heeft ook geen gevolgen voor ons personeelsbestand.
- Een faillissement is niet aan de orde. Deze procedure is enkel voor bedrijven geschikt die in de kern gezond zijn en toekomst hebben. Maar die door “bijzondere” omstandigheden onder druk zijn komen te staan.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor onze klanten. Shoeby gaat door met alles wat zij van ons gewend zijn. De winkels zijn open, klanten kunnen online bij ons terecht, onze collecties blijven verrassen en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor het personeel en hun dagelijkse werkzaamheden. Dit traject heeft ook geen gevolgen voor ons personeelsbestand.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor onze klanten. Shoeby gaat door met alles wat zij van ons gewend zijn. De winkels zijn open, klanten kunnen online bij ons terecht, onze collecties blijven verrassen en onze persoonlijke service blijft een van de speerpunten van Shoeby.
- Dit traject heeft geen gevolgen voor het personeel en hun dagelijkse werkzaamheden. Dit traject heeft ook geen gevolgen voor ons personeelsbestand.