Ruilen en Retourneren
Oeps..
Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 120 dagen om de overeenkomst te herroepen. Je kan binnen deze 120 dagen de producten naar ons terugsturen of ons binnen deze tijd laten weten dat je van de overeenkomst afziet.
*Voor retourzendingen vanuit België of Duitsland, neem contact op met onze klantenservice voor een snelle verwerking
Retourmogelijkheid | Kosten | Verwerkingstijd terugbetaling |
---|---|---|
Shoeby Store | Gratis | |
DHL voor Nederland | 3,95 | Maximaal 10 werkdagen |
DHL voor Duitsland en België | 6,95 | Maximaal 10werkdagen* |
FAQ Ruilen en Retourneren
Ruilen en Retourneren
Het kan tot 2 weken duren voordat je retour verwerkt is en het betaaloverzicht van Klarna wordt aangepast. Zodra je retour verwerkt is, ontvang je van Klarna een bevestiging per e-mail en / of zie je dit terug in de Klarna app. Heb je na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen bekijken of de retour goed is aangekomen!
Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren?
Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
Of breng het naar een van onze Shoeby winkels.
Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
Of breng het naar een van onze Shoeby winkels.
Wil je een item ruilen, dan kan dit natuurlijk ook. Je neemt het artikel en retourformulier mee naar de store. Daar zal het artikel retour worden genomen, zodat je een nieuwe aankoop kunt doen. Kies je voor geheel retourneren dan zal er via de pin terug betaald worden.
Wanneer je hebt betaald via Klarna, dan ontvang je binnen enkele dagen een aangepaste factuur.
Wanneer je hebt betaald via Klarna, dan ontvang je binnen enkele dagen een aangepaste factuur.
Wanneer je betaald hebt met Klarna en je stuurt een item retour dan wordt het bedrag automatisch verrekend met jouw factuur. Heb je de factuur ondertussen al betaald? Dan ontvang je het bedrag automatisch teruggestort op jouw rekening.
We hanteren 120 retourtermijn, maar houd eventuele Klarna factuur wel in de gaten, zij hanteren een eigen betaaltermijn.
Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
Breng de items en de ingevulde retourbon naar de store en we fixen het voor je!
Bij het retourneren via de store ontvang je het retourbedrag direct terug via de pin. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen!
Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
Breng de items en de ingevulde retourbon naar de store en we fixen het voor je!
Bij het retourneren via de store ontvang je het retourbedrag direct terug via de pin. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen!
Ben je slecht ter been of om een andere reden niet in de mogelijkheid om via een Shoeby winkel of DHL punt je bestelling te retourneren? Dan is het mogelijk om een pick-up aan huis te boeken via DHL.
Voer de velden in de volgende link in om een pick-up te boeken. Let op, je moet zelf thuis zijn wanneer de DHL bezorger het pakket komt ophalen. Je ontvangt van de DHL medewerker een retourbewijs, je hoeft zelf geen retoursticker uit te printen.
https://my.dhlparcel.nl/return-portal/ed0f3dfa-e828-4d6d-8d04-c68e611771b0
Voer de velden in de volgende link in om een pick-up te boeken. Let op, je moet zelf thuis zijn wanneer de DHL bezorger het pakket komt ophalen. Je ontvangt van de DHL medewerker een retourbewijs, je hoeft zelf geen retoursticker uit te printen.
https://my.dhlparcel.nl/return-portal/ed0f3dfa-e828-4d6d-8d04-c68e611771b0
Je mag de items welke je wilt retourneren in de verzendzak of doos van Shoeby (of in een andere doos of zak) plaatsen. Kies je voor retourneren via een DHL punt? Bij het DHL punt zal een retourlabel voor je worden geprint, deze zit niet in je bestelling erbij.
Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Hygiëneproducten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden. Wil je ze retourneren zorg er dan voor dat de producten nog geseald zijn en verder indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus.
Bij afleveren bij een Shoeby store gaat het mee met de interne vracht.
Retourneren via DHL: Verpak de items en breng deze naar een DHL servicepunt. Bij afleveren bij een niet Shoeby DHL punt dient het servicepunt een retoursticker te printen voor op de zending. Hier hebben ze de originele verpakking niet bij nodig, Shoeby is voor hen bekend in de DHL app. Je ontvangt dan een mail of telefoon een zendingsnummer.
Wist je dat veel van onze winkels een DHL servicepunt zijn?
Bekijk hier welke winkels een DHL servicepunt zijn (https://www.shoeby.nl/dhl) en bekijk hier welk DHL servicepunt het dichtst in de buurt is (https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints)
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten, bij een gehele retour) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je het wilt behouden en is het product daardoor beschadigd, dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.
Bij afleveren bij een Shoeby store gaat het mee met de interne vracht.
Retourneren via DHL: Verpak de items en breng deze naar een DHL servicepunt. Bij afleveren bij een niet Shoeby DHL punt dient het servicepunt een retoursticker te printen voor op de zending. Hier hebben ze de originele verpakking niet bij nodig, Shoeby is voor hen bekend in de DHL app. Je ontvangt dan een mail of telefoon een zendingsnummer.
Wist je dat veel van onze winkels een DHL servicepunt zijn?
Bekijk hier welke winkels een DHL servicepunt zijn (https://www.shoeby.nl/dhl) en bekijk hier welk DHL servicepunt het dichtst in de buurt is (https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints)
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten, bij een gehele retour) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je het wilt behouden en is het product daardoor beschadigd, dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.
Webshop aankoop:
Retourneren via een store:
Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd via één van onze stores ontvang je direct het geld retour via de pin.
Let op! Het kan twee werkdagen duren voordat het bedrag op je rekening staat.
Voor Klarna geldt dat de rekening dan voor dat deel van de retour aangepast gaat worden, hiervan ontvang je binnen enkele dagen een mail van Klarna, mocht je al een gedeelte betaald hebben dan wordt dit binnen 14 werkdagen teruggestort.
Retourneren via een DHL punt:
Stuur je jouw retour terug via een DHL punt dan ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail.
Heb je betaald via Ideal, Creditcard, Bancontact/MR.Cash, of Paypal, dan storten wij het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
Heb je betaald via Klarna, dan zullen wij het bedrag in mindering brengen op je factuur, indien je al betaald hebt aan Klarna, dan zal het teveel betaalde bedrag aan je worden gecrediteerd door Klarna.
Heb je volledig betaald met een giftcard of fashioncheque, dan mag je op de retourmail antwoorden met je IBAN nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen overmaken.
Wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de verzendkosten incl. het aankoopbedrag teruggestort, bij een gedeeltelijke retour, worden de verzendkosten niet gecrediteerd.
Retourkosten (via DHL) zijn altijd voor eigen rekening, je kunt de bestelling kosteloos retourneren in de winkel, en ontvangt ook direct het betaalde bedrag terug in de winkel. Wij verwerken de terugbetaling voor retourzendingen via een DHL punt op het moment dat we de producten bij ons magazijn hebben ontvangen en verwerkt.
Vanaf dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw Klarna factuur.
Winkelaankoop:
Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het twee dagen voordat je het geld terug hebt.
Heb je een aankoop gedaan via de I-pad in de winkel, dan mag je deze terug brengen in de winkel en ontvang je het bedrag direct retour, mocht je de aankoop zelf naar het hoofdkantoor hebben gestuurd (via Postnl) dan ontvang je een mail zodra het als retour verwerkt is en vragen wij je om de mail te beantwoorden met je IBAN-nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen crediteren.
iPad bestelling niet meer leverbaar: Wanneer je een iPad bestelling hebt gedaan in de winkel en je ontvangt een mail dat het toch niet meer leverbaar is, dan mag je op die mail antwoorden met je IBAN-nummer en tenaamstelling, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag z.s.m. op je rekening terug gestort wordt.
Retourneren via een store:
Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd via één van onze stores ontvang je direct het geld retour via de pin.
Let op! Het kan twee werkdagen duren voordat het bedrag op je rekening staat.
Voor Klarna geldt dat de rekening dan voor dat deel van de retour aangepast gaat worden, hiervan ontvang je binnen enkele dagen een mail van Klarna, mocht je al een gedeelte betaald hebben dan wordt dit binnen 14 werkdagen teruggestort.
Retourneren via een DHL punt:
Stuur je jouw retour terug via een DHL punt dan ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail.
Heb je betaald via Ideal, Creditcard, Bancontact/MR.Cash, of Paypal, dan storten wij het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
Heb je betaald via Klarna, dan zullen wij het bedrag in mindering brengen op je factuur, indien je al betaald hebt aan Klarna, dan zal het teveel betaalde bedrag aan je worden gecrediteerd door Klarna.
Heb je volledig betaald met een giftcard of fashioncheque, dan mag je op de retourmail antwoorden met je IBAN nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen overmaken.
Wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de verzendkosten incl. het aankoopbedrag teruggestort, bij een gedeeltelijke retour, worden de verzendkosten niet gecrediteerd.
Retourkosten (via DHL) zijn altijd voor eigen rekening, je kunt de bestelling kosteloos retourneren in de winkel, en ontvangt ook direct het betaalde bedrag terug in de winkel. Wij verwerken de terugbetaling voor retourzendingen via een DHL punt op het moment dat we de producten bij ons magazijn hebben ontvangen en verwerkt.
Vanaf dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw Klarna factuur.
Winkelaankoop:
Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het twee dagen voordat je het geld terug hebt.
Heb je een aankoop gedaan via de I-pad in de winkel, dan mag je deze terug brengen in de winkel en ontvang je het bedrag direct retour, mocht je de aankoop zelf naar het hoofdkantoor hebben gestuurd (via Postnl) dan ontvang je een mail zodra het als retour verwerkt is en vragen wij je om de mail te beantwoorden met je IBAN-nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen crediteren.
iPad bestelling niet meer leverbaar: Wanneer je een iPad bestelling hebt gedaan in de winkel en je ontvangt een mail dat het toch niet meer leverbaar is, dan mag je op die mail antwoorden met je IBAN-nummer en tenaamstelling, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag z.s.m. op je rekening terug gestort wordt.
Bijna alle producten mogen worden geretourneerd. Onze cosmetische, persoonlijke verzorgingmiddelen, panty's, boxershorts en bikini's mogen om hygiënsche redenen alleen geretourneerd worden mits de verzegeling niet is gebroken.
Met verzegeling bedoelen wij de doorzichtige zegel op de verpakking, bij boxershorts de originele verpakkingen en bij bikini's de hygiëne strips.
Met verzegeling bedoelen wij de doorzichtige zegel op de verpakking, bij boxershorts de originele verpakkingen en bij bikini's de hygiëne strips.
Ja, wanneer je hebt betaald met iDEAL wordt het bedrag automatisch op je rekening teruggestort wanneer de retour bij ons verwerkt is. Na het ontvangen van de retourbevestiging kan dit maximaal 5 werkdagen duren.
Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 120 dagen om de items te retourneren. Je kunt er voor kiezen om je bestelling terug te sturen via DHL of terug te brengen naar één van de Shoeby stores. Houd bij een eventuele Klarna betaling wel je betaaltermijn in de gaten. Zij hanteren een eigen betaaltermijn.
Wil je jouw retour terugbrengen of ruilen in store? Dat kan, je mag dit in store retourneren of omruilen indien op voorraad.
Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
Wil je jouw retour terugbrengen of ruilen in store? Dat kan, je mag dit in store retourneren of omruilen indien op voorraad.
Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.