Ruilen en Retourneren
Retourmogelijkheid | Kosten | Verwerkingstijd terugbetaling |
---|---|---|
Shoeby Store | Gratis | |
DHL voor Nederland | 3,95 | Maximaal 10 werkdagen |
DHL voor Duitsland en België | 6,95 | Maximaal 10werkdagen* |
FAQ Ruilen en Retourneren
Retourneren via de winkel:
Bij afleveren bij een Shoeby store gaat het mee met de interne vracht.
Retourneren via DHL:
Verpak de items en breng deze naar een DHL servicepunt. Bij afleveren bij een niet Shoeby DHL punt dient het servicepunt een retoursticker te printen voor op de zending. Hier hebben ze de originele verpakking niet bij nodig, Shoeby is voor hen bekend in de DHL app. Je ontvangt dan per mail of telefoon een zendingsnummer.
Wist je dat veel van onze winkels een DHL servicepunt zijn?
Bekijk hier welk DHL servicepunt het dichtst in de buurt is.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten, bij een gehele retour) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je het wilt behouden en is het product daardoor beschadigd, dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.
Je ontvangt een retourbon in je pakket. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren. Geen retourbon ontvangen, neem dan contact met ons op!
.
Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
Breng de items en de ingevulde retourbon naar de store en we fixen het voor je!
Bij het retourneren via de store ontvang je het retourbedrag direct terug via de pin. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen!
Wil je jouw retour terugbrengen of ruilen in store? Dat kan, je mag dit in store retourneren of omruilen indien op voorraad.
Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren? Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
Retourneren via een store:
Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd via één van onze stores ontvang je direct het geld retour via de pin.
Let op! Het kan twee werkdagen duren voordat het bedrag op je rekening staat.
Voor Klarna geldt dat de rekening dan voor dat deel van de retour aangepast gaat worden, hiervan ontvang je binnen enkele dagen een mail van Klarna, mocht je al een gedeelte betaald hebben dan wordt dit binnen 14 werkdagen teruggestort.
Retourneren via een DHL punt:
Stuur je jouw retour terug via een DHL punt dan ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail.
Heb je betaald via Ideal, Creditcard, Bancontact/MR.Cash, of Paypal, dan storten wij het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
Heb je betaald via Klarna, dan zullen wij het bedrag in mindering brengen op je factuur, indien je al betaald hebt aan Klarna, dan zal het teveel betaalde bedrag aan je worden gecrediteerd door Klarna.
Heb je volledig betaald met een giftcard of fashioncheque, dan mag je op de retourmail antwoorden met je IBAN nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen overmaken.
Wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de verzendkosten incl. het aankoopbedrag teruggestort, bij een gedeeltelijke retour, worden de verzendkosten niet gecrediteerd.
Retourkosten (via DHL) zijn altijd voor eigen rekening, je kunt de bestelling kosteloos retourneren in de winkel, en ontvangt ook direct het betaalde bedrag terug in de winkel. Wij verwerken de terugbetaling voor retourzendingen via een DHL punt op het moment dat we de producten bij ons magazijn hebben ontvangen en verwerkt.
Vanaf dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw Klarna factuur.
Winkelaankoop:
Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het twee dagen voordat je het geld terug hebt.
Heb je een aankoop gedaan via de I-pad in de winkel, dan mag je deze terug brengen in de winkel en ontvang je het bedrag direct retour, mocht je de aankoop zelf naar het hoofdkantoor hebben gestuurd (via Postnl) dan ontvang je een mail zodra het als retour verwerkt is en vragen wij je om de mail te beantwoorden met je IBAN-nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen crediteren.
iPad bestelling niet meer leverbaar: Wanneer je een iPad bestelling hebt gedaan in de winkel en je ontvangt een mail dat het toch niet meer leverbaar is, dan mag je op die mail antwoorden met je IBAN-nummer en tenaamstelling, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag z.s.m. op je rekening terug gestort wordt.
Met verzegeling bedoelen wij de doorzichtige zegel op de verpakking, bij boxershorts de originele verpakkingen en bij bikini's de hygiëne strips.
Ben je slecht ter been of om een andere reden niet in de mogelijkheid om via een Shoeby winkel of DHL punt je bestelling te retourneren? Dan is het mogelijk om een pick-up aan huis te boeken via DHL. Doe dat via deze link.
Voer de velden in de volgende link in om een pick-up te boeken. Let op, je moet zelf thuis zijn wanneer de DHL bezorger het pakket komt ophalen. Je ontvangt van de DHL medewerker een retourbewijs, je hoeft zelf geen retoursticker uit te printen.