• Gratis afhalen in 220 winkels
  • Gratis retourneren via de winkel
  • 8.9/10 beoordeling van 1666 klanten
Klantenservice van Shoeby

Betaalmogelijkheden

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Heb je even? Bij Shoeby kun je op talloze manieren betalen. Een handig overzicht vind je hieronder. Wil je weten hoe een betaaloptie werkt? Klik erop en alles wordt stap voor stap voor je uitgelegd. Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Betaalmogelijkheden webshopaankopen

Kosten

iDEAL Gratis
VISA Gratis
MasterCard Gratis
AfterPay Gratis
Bancontact Gratis
PayPal Gratis

Zo betaal je in onze winkels:

Betaalmogelijkheden winkelaankopen

Kosten

Contant Gratis
Pinnen Gratis
VISA Gratis
MasterCard Gratis
Bancontact Gratis

Cadeaubon ontvangen? Lucky you! Verzilver ’m in de winkel of online!

Cadeaubonnen

Kosten

Shoeby waardecheque Gratis
Shoeby giftcard Gratis
Fashioncheque Gratis
VVV Cadeaukaart Gratis
Yourgift Card Gratis

Betaalmogelijkheden webshopaankopen

Betaalmogelijkheden webshopaankopen

iDEAL

We love iDEAL! De gemakkelijkste manier van betalen via internet. Je kunt met iDEAL betalen als je klant bent bij een van de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Knab, Triodos Bank ING, Rabobank, SNS Bank, Regio Bank of Van Lanschot. Kies je voor iDeal, dan wordt de betaling direct afgeschreven van je rekening. Voor meer informatie ga je naar www.ideal.nl. Om online te betalen met iDEAL doorloop je de volgende stappen:

  • Selecteer je bank.
  • Klik op ‘Ga verder’.
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina van jouw bank.
  • Vul je rekeningnummer en pasnummer in.
  • Klik op de card reader waarmee je wilt betalen en klik op ‘Ga verder’.
  • Geef aan of je een e-mail wilt ontvangen en maak je betaling compleet.
  • Op de site zie je nu een bevestiging van je betaling.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

VISA of MasterCard

Met VISA of MasterCard betaal je gemakkelijk én veilig wereldwijd; je aankopen zijn tot 180 dagen verzekerd. Om online te betalen met VISA of MasterCard doorloop je de volgende stappen:

  • Selecteer de creditcard waarmee je wilt betalen (VISA of MasterCard).
  • Klik op ‘Ga verder’.
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Vul de naam van de kaarthouder, het kaartnummer, de vervaldatum en de verificatiecode van de kaart in.
  • Klik op ‘Ja, ik bevestig mijn betaling’.
  • Je ontvangt een bevestiging van je bestelling in je mail.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

AfterPay

Met AfterPay betaal je achteraf; je betaalt dus alléén de items die je wilt houden. Da’s handig! Een week na het plaatsen van je bestelling ontvang je een betaaloverzicht via e-mail of de app van Afterpay. De betaling verricht je vervolgens binnen 14 dagen, via die app of de betaalknop in de e-mail. Voor meer informatie ga je naar www.afterpay.nl. Om online te betalen met Afterpay doorloop je de volgende stappen:

  • Kies voor Afterpay en vul je geboortedatum en telefoonnummer in.
  • Klik op ‘Ga verder’.
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Controleer nog eens je geboortedatum, vink aan dat je de dienstverleningsvoorwaarden van Afterpay hebt gelezen.
  • Klik op ‘Ik ga akkoord’.
  • Per mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

Bancontact

Bancontact/Mr.Cash is iDEAL voor Belgische klanten. Je kunt met Bancontact betalen als je klant bent bij de volgende banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank. Om online te betalen met Mr.Cash doorloop je de volgende stappen:

  • Selecteer de betaalmethode.
  • Klik op ‘Ga verder’
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Betaal via de app of met je Bancontact-kaart en bevestig de betaling.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

PayPal

Met PayPal kun je snel, gratis en gemakkelijk geld overmaken. Voor extra flexibiliteit kun je je bankrekening of creditcard aan je PayPal-rekening koppelen.

  • Selecteer de betaalmethode.
  • Klik op ‘Ga verder’.
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Log in op jouw PayPal-rekening om de betaling te bevestigen.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

Shoeby waardecheque

We love our customers! Als je meedoet met ons spaarprogramma en genoeg punten hebt gespaard, ontvang je van ons een waardecheque. Die kun je zowel in de winkel als online inleveren. Om online te betalen met de Shoeby waardecheque doorloop je de volgende stappen:

  • Vul bij kortingscode in de winkelmand de code in die op je waardecheque staat.
  • Dekt de waardecheque niet het hele bedrag, kies dan nog een betaalmethode.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

Shoeby Giftcard

Het enige cadeautje dat altijd past! Je koopt de Shoeby Giftcard in onze winkel en bepaalt zelf met welk bedrag (tussen de €5 en €150) je ’m laat opwaarderen. Bekijk hieronder hoeveel tegoed er nog op jouw Giftcard staat. Dit tegoed is onbeperkt geldig, tenzij anders vermeld op de achterzijde van de Giftcard. Is je tegoed wél beperkt geldig, gebruik je Giftcard dan vóór de vervaldatum, daarna komt je saldo te vervallen!

De cadeaukaart kan in iedere Shoeby winkel en online worden gebruikt en je bent niet verplicht de waarde van de kaart in één keer te besteden. De Giftcard is niet inwisselbaar voor cash.

Online verzilveren?

  • Selecteer de betaalmethode.
  • Controleer je gegevens en klik op ‘Bestelling afronden’.
  • Vul het kaartnummer en de veiligheidscode in.
  • Klik op ‘Ga verder’.
  • Per mail krijg je een bevestiging van je bestelling.
  • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging.

Let op! Per bestelling kun je maximaal één Giftcard verzilveren. Wil je toch graag twee of meer Shoeby Giftcards verzilveren, neem dan contact met ons op. Retourneer je een bestelling die je volledig met de Shoeby Giftcard hebt betaald, dan vragen wij naar je rekeningnummer en storten we het geld op je rekening terug.

Wil je weten hoeveel saldo er op je giftcard staat? Check het hieronder. Vul je kaartnummer in (het nummer onder de streepjescode) én vul de internet verificatie code in (deze vind je onder de kraslaag op de achterkant van je giftcard).

Fashioncheque

Wist je dat je de Fashioncheque ook bij ons kunt besteden? Yay! Online werkt dat als volgt:

  • Kies bij betaalwijze voor de optie ‘Fashioncheque’.
  • Je wordt doorgestuurd naar een nieuwe pagina.
  • Vul het kaartnummer in en klik op ‘Ga verder’.
  • Bevestig de betaling.
  • Het bedrag wordt afgeschreven van de Fashioncheque. Houd je tegoed over, dan blijft dit op de kaart staan. Is het saldo op de fashioncheque niet toereikend, dan kun je het overige bedrag betalen via een andere betaalmethode.
  • Jouw bestelling wordt opgestuurd.
  • Bekijk het saldo van je kaart op www.fashioncheque.com.

Retourneer je een bestelling die je met de Fashioncheque hebt betaald, dan vragen wij naar je rekeningnummer en storten we het geld op je rekening terug.


VVV Cadeaukaart

Ook de VVV Cadeaukaart en de VVV Cadeaubon kun je bij ons inwisselen! Met een VVV Cadeaubon kun je in onze winkels terecht, de Cadeaukaart kun je ook online verzilveren. Zo doe je dat:

  • Kies bij betaalwijze voor de optie ‘VVV cadeaukaart’.
  • Je wordt doorgestuurd naar een nieuwe pagina.
  • Vul het kaartnummer en de veiligheidscode in en klik op ‘Ga verder’.
  • Bevestig de betaling.
  • Het bedrag wordt afgeschreven van de VVV Cadeaukaart. Houd je tegoed over, dan blijft dit op de kaart staan. Is het saldo op de Cadeaukaart niet toereikend, dan kun je het overige bedrag betalen via een andere betaalmethode.
  • Jouw bestelling wordt opgestuurd.
  • Bekijk het saldo van de VVV cadeaukaart op www.vvvcadeaubonnen.nl.

Retourneer je een bestelling die je met de VVV Cadeaukaart hebt betaald, dan vragen wij naar je rekeningnummer en storten we het geld op je rekening terug.


YourGift card

Wist je al dat je jouw YourGift Card ook online bij ons kunt verzilveren? Dat werkt als volgt:

  • Kies bij betaalwijze voor de optie ‘YourGift card’.
  • Je wordt doorgestuurd naar een nieuwe pagina.
  • Vul het kaartnummer en de veiligheidscode in en klik op ‘Ga verder’.
  • Bevestig de betaling als het gelukt is.
  • Het bedrag wordt afgeschreven van de Giftcard. Staat er meer tegoed op dan het bedrag dat je moet afrekenen dan blijft dit geldig voor een volgende bestelling. Is het saldo op de YourGift card niet toereikend, dan kan je het overige bedrag betalen met een andere betaalmethode.
  • Jouw bestelling wordt opgestuurd.
  • Bekijk het saldo van de kaart op www.yourgift.nl.

Retourneer je een bestelling die je met de YourGift Card hebt betaald, dan vragen wij naar je rekeningnummer en storten we het geld op je rekening terug.

Wat is de Afterpay betaaltermijn?

Na ontvangst van je AfterPay betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen. Wil je iets retourneren, dan betaal je uiteraard alleen voor de items die je hebt gehouden.

Waarom krijg ik een herinnering van Afterpay terwijl ik al heb betaald?

Waarschijnlijk hebben je betaling en het betaaloverzicht elkaar gekruist. Als dat zo is, ontvang je binnen drie werkdagen na je betaling een e-mail van AfterPay waarin wordt bevestigd dat je betaling is ontvangen. Je hoeft verder niets te doen. Heb je de betaling al langer dan 3 werkdagen geleden verricht en nog geen bevestiging ontvangen? Stuur AfterPay dan een betaalbewijs via onderstaande link. AfterPay zoekt dan jouw betaling op. Zodra deze is verwerkt, ontvang je bevestiging per e-mail.

https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/vraag-en-antwoord/betalingsformulier

Wanneer ontvang ik mijn Afterpay rekening?

Maximaal 1 week na de besteldatum.

Ontvang ik ook nog een bevestiging van Afterpay?

Kunnen we kort over zijn: ja.

Mijn Afterpay rekening is niet aangepast nadat een artikel niet (meer) leverbaar is. Wat nu?

Het kan tot 2 weken duren voordat een annulering is verwerkt en het betaaloverzicht van AfterPay is aangepast. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en/of een melding in de AfterPay app. Na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact met ons op zodat we kunnen checken of je annulering goed is doorgekomen!

Wanneer ontvang ik mijn Afterpay terugbetaling na retour?

Het kan tot 2 weken duren voordat je retour is verwerkt en het betaaloverzicht van AfterPay is aangepast. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en/of een melding in de AfterPay app. Na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact met ons op zodat we kunnen checken of je retour goed is aangekomen!

Hoe lang duurt het voordat mijn PayPal betaling is verwerkt?

Eén keer met je ogen knipperen. Je betaling via PayPal wordt namelijk meteen verwerkt! Alleen als je kiest voor een uitgestelde betaling kan het 6 tot 10 werkdagen duren.

Kan ik een item dat ik heb betaald met de Shoeby waardecheque retourneren?

Ja hoor. De waarde van de cheque wordt verdeeld over alle bestelde items. Stuur je een item retour (of blijkt een item niet op voorraad te zijn), dan betalen we het door jou betaalde bedrag terug. De punten van de korting gaan weer terug naar je klantenkaart. Stuur je een item retour van een bestelling én heb je een waardecheque ingeleverd? Dan worden de punten níet automatisch teruggezet op je klantenkaart. Neem dan contact met ons op via 085-2730114 of stuur een e-mail naar webshop@shoeby.nl.

Kan ik mijn online bestelling ook in de winkel betalen?

Nee, helaas. Wil je niet direct betalen? Kies dan voor AfterPay, daarmee kun je de betaling kosteloos 14 dagen uitstellen. Lees hier meer over betalen via AfterPay.

Ik ben de aankoopbon kwijt. Wat nu?

Geen paniek! We kunnen je aankoopbon gemakkelijk terugvinden via je klantnummer of, wanneer je met pin hebt betaald, het bankafschrift van je aankoop.

Kan ik korting (of kortingscodes) ook in de winkel inleveren?

We begrijpen dat je graag zelf wilt kiezen waar je jouw korting inlevert. Helaas is dit nog niet in alle gevallen mogelijk (working on it!). Als je je korting niet overal kunt verzilveren, staat dat duidelijk vermeld bij de actie of op de waardecheque.

Kan ik mijn punten online inleveren?

Dat kan! Vul bij Stap 1 in je winkelwagen je code en kaartnummer in en klik op activeren.

Neem contact met ons op