• Gratis verzending en 120 dagen retourtermijn
  • Gratis verzending en retour via de winkel
  • 8.9/10 beoordeling van 3476 klanten
Klantenservice van Shoeby

Ruilen en retourneren

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 120 dagen om de overeenkomst te herroepen. Je kan binnen deze 120 dagen de producten naar ons terugsturen of ons binnen deze tijd laten weten dat je van de overeenkomst afziet. Als je ons op de hoogte hebt gesteld van je herroeping heb je nog uiterlijk 14 dagen om het product aan ons te retourneren. Je kunt er voor kiezen om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar één van de Shoeby winkels.

Retourmogelijkheden!

Kosten

Verwerkingstijd

Shoeby winkel Gratis 10 werkdagen
PostNL voor Nederland 3.95 10 werkdagen
PostNL voor Duitsland en/ of Belgie 6.95 10 werkdagen

Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren:

Veelgestelde vragen over ruilen:

Krijg ik de transactiekosten van Afterpay terug bij een retour?

Wanneer je jouw gehele bestelling retourneert, ontvang je de transactiekosten retour. Wanneer je een deel van de bestelling retourneert, blijven de transactiekosten op de factuur staan en betaal je deze. Je maakt dan nog steeds gebruik van de betaling en afhandeling via Afterpay.
 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Webshop aankoop

Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd in één van onze winkels of bij een PostNL punt ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail.
Heb je betaald via Ideal, Creditcard, Bancontact/MR.Cash, of Paypal, dan storten wij het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

Heb je betaald via Afterpay, dan zullen wij het bedrag in mindering brengen op je factuur, indien je al betaald hebt aan Afterpay, dan zal het teveel betaalde bedrag aan je worden gecrediteerd door Afterpay.

Heb je betaald met een giftcard of fashioncheque, dan ontvang je, zodra wij je bestelling retour hebben ontvangen een mail van ons, met het verzoek om je IBAN nummer door te geven, zodat wij het bedrag aan je kunnen overmaken.

Wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de verzendkosten incl. het aankoopbedrag teruggestort, bij een gedeeltelijke retour, worden de verzendkosten niet gecrediteerd.

Retourkosten (via Postnl) zijn altijd voor eigen rekening, je kunt de bestelling kosteloos retourneren in de winkel, maar ontvangt niet het bedrag terug in de winkel.
Wij verwerken de terugbetaling op het moment dat we de producten bij ons magazijn hebben ontvangen.
Vanaf dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw AfterPay factuur.

Winkelaankoop

Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het twee dagen voordat je het geld terug hebt.

Heb je een aankoop gedaan via de I-pad in de winkel, dan mag je deze terug brengen in de winkel en ontvang je het bedrag direct retour, mocht je de aankoop zelf naar het hoofdkantoor hebben gestuurd (via Postnl) dan ontvang je een mail zodra het als retour verwerkt is en vragen wij je om de mail te beantwoorden met je IBAN-nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen crediteren.

I-pad bestelling niet meer leverbaar

Wanneer je een i-pad bestelling hebt gedaan in de winkel en je ontvangt een mail dat het toch niet meer leverbaar is, dan mag je op die mail antwoorden met je IBAN-nummer en tenaamstelling, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag z.s.m. op je rekening terug gestort wordt.

Mogen alle producten worden geretourneerd, of zijn er items uitgesloten?
 

Bijna alle producten mogen worden geretourneerd. Onze cosmetische, persoonlijke verzorgingsmiddelen en panty`s mogen om hygiënische redenen alleen geretourneerd worden mits de verzegeling na levering niet is gebroken. Met verzegeling bedoelen wij de doorzichtige zegel op de verpakking. 

Retourtermijn verlengt naar 120 dagen, wat houdt dit in?

Wanneer je hebt gekozen voor Afterpay en je retourneert de gehele (of gedeeltelijke) bestelling binnen 14 dagen, dan betaal je alleen de artikelen die je houdt.
Retourneer je later, dan moet je de gehele factuur binnen 14 dagen betalen aan Afterpay. 
Zodra je retour verwerkt is, zal Afterpay het teveel betaalde bedrag aan je crediteren. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via een PostNL punt?

  • Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Hygieneproducten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden. Wil je ze retourneren zorg er dan voor dat de producten nog geseald zijn en verder indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus.
  • Vul de retourbon zo volledig mogelijk in.
  • Verpak de items samen met de retourbon, plak de retoursticker op je pakket en breng het naar het postkantoor. Check hier tips voor het gemakkelijk & juist inpakken van jouw retourzending.
  • Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
  • Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je het wilt behouden en is het product daardoor beschadigd, dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

Het retouradres is

Shoeby Fashion
Antwoordnummer 10035
5240VB Rosmalen

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren vanuit België of Duitsland?

Wil je de ontvangen items graag retourneren vanuit België of Duitsland dan zijn de kosten voor eigen rekening.
Je kunt wel altijd gratis jouw bestelling retourneren in één van de 225 Shoeby winkels!

Wordt het geldbedrag bij een retour automatisch teruggestort via iDeal?

Ja, wanneer je hebt betaald met iDEAL wordt het bedrag automatisch op je rekening teruggestort wanneer de retour bij ons verwerkt is. Na het ontvangen van de retourbevestiging kan dit maximaal 5 werkdagen duren.

Wat is de juiste verpakking voor een retourzending?

Na het invullen van het retourformulier mag je de items welke je wilt retourneren samen met het retourformulier in de verzendzak of doos van Shoeby (of in een andere doos of zak) plaatsen. Kies je voor retourneren via een PostNL punt? Plak dan ook de meegeleverde retoursticker op het pakket (dit hoeft niet bij het retourneren via één van onze winkels).

Ik wil mijn item ruilen. Kan dit ook?

Wil je een item ruilen, dan kan dit natuurlijk ook. Dit werkt hetzelfde als het retourproces: wij storten het bedrag van het artikel terug en je kunt een nieuwe aankoop online of in de winkel doen.

Hoe wordt de retournering geregeld bij een betaling via Afterpay?

Wanneer je betaald hebt met AfterPay en je stuurt een item retour dan wordt het bedrag automatisch verrekend met jouw factuur. Heb je de factuur ondertussen al betaald? Dan ontvang je het bedrag automatisch teruggestort op jouw rekening.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via de Shoeby winkel (gratis)?

  • Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
  • Breng de items en de ingevulde retourbon naar de winkel en we fixen het voor je!

Benieuwd wanneer je je geld terugkrijgt? Dat is afhankelijk van je bestel locatie:

Online besteld

In de winkel via een iPad of zuil besteld

Het kan ongeveer 10 werkdagen duren voordat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. 
Let op : Er worden in de winkel géén kosten terugbetaald, de terugbetaling ontvang je op je bankrekening.
Je krijgt het retourbedrag direct terug. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen!

De rekening van Afterpay is nog niet aangepast. Wat nu?

Het kan tot 2 weken duren voordat je retour verwerkt is en het betaaloverzicht van AfterPay wordt aangepast. Zodra je retour verwerkt is, ontvang je van AfterPay een bevestiging per e-mail en / of zie je dit terug in de AfterPay app. Heb je na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen bekijken of de retour goed is aangekomen!

Neem contact met ons op

Shoeby Franchise B.V. Burgemeester Burgerslaan 40A 5245NH Rosmalen [email protected] KvK-nummer : 16078843 BTW-nummer : NL.0082.02.771.B.01