• Gratis afhalen in 220 winkels
  • Gratis retourneren via de winkel
  • 8.9/10 beoordeling van 1677 klanten
Klantenservice van Shoeby

Ruilen & retourneren

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 14 dagen om de items te retourneren. Je kunt er voor kiezen om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar één van de Shoeby winkels.

Retourmogelijkheden

Kosten

Verwerking

Shoeby winkel Gratis 10 werkdagen
Via de post 3.95 10 werkdagen

Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren:

Veelgestelde vragen over ruilen:

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via de Shoeby winkel (gratis)?

  • Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
  • Breng de items en de ingevulde retourbon naar de winkel en we fixen het voor je!

Benieuwd wanneer je je geld terugkrijgt? Dat is afhankelijk van je bestel locatie:

Online besteld

In de winkel via een iPad of zuil besteld

Het kan ongeveer 10 werkdagen duren voordat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt.
Let op : Er worden in de winkel géén kosten terugbetaald, de terugbetaling ontvang je op je bankrekening.
Je krijgt het retourbedrag direct terug. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen!

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via een PostNL punt?

  • Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden. Het is daarbij noodzakelijk dat het item in de originele verpakking - de sealzak - zit.
  • Vul de retourbon zo volledig mogelijk in.
  • Verpak de items samen met de retourbon, plak de retoursticker op je pakket en breng het naar het postkantoor. Check hier tips voor het gemakkelijk & juist inpakken van jouw retourzending.
  • Na ontvangst betalen we je het betaalde bedrag inclusief de kosten voor levering zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 werkdagen terug. Op het betaalde bedrag zal €3.95 worden ingehouden voor de retourzending (ongeacht de grootte en het gewicht van het pakket).

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

Het retouradres is

Shoeby Fashion
Antwoordnummer 10035
5240VB Rosmalen

Ik wil mijn item ruilen. Kan dit ook?

Wil je een item ruilen, dan kan dit natuurlijk ook. Dit werkt hetzelfde als het retourproces: wij storten het bedrag van het artikel terug en je kunt een nieuwe aankoop online of in de winkel doen.

Wat is de juiste verpakking voor een retourzending?

Na het invullen van het retourformulier mag je de items welke je wilt retourneren samen met het retourformulier in de verzendzak of doos van Shoeby (of in een andere doos of zak) plaatsen. Kies je voor retourneren via een PostNL punt? Plak dan ook de meegeleverde retoursticker op het pakket (dit hoeft niet bij het retourneren via één van onze winkels).

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Webshop aankoop

Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd in één van onze winkels of bij een PostNL punt ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail. Op dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw AfterPay factuur. Wanneer je ervoor kiest om je bestelling te retourneren in één van onze winkels dan ontvang je dus niet het bedrag in de winkel terug.

Wanneer je een gedeelte van de bestelling retourneert worden de kosten voor levering niet teruggestort, wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de kosten voor levering incl. het aankoopbedrag teruggestort.

Winkelaankoop

Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het één dag voordat je het geld terug hebt.

Wordt het geldbedrag bij een retour automatisch teruggestort via iDeal?

Ja, wanneer je hebt betaald met iDEAL wordt het bedrag automatisch op je rekening teruggestort wanneer de retour bij ons verwerkt is. Na het ontvangen van de retourbevestiging kan dit maximaal 5 werkdagen duren.

Hoe wordt de retournering geregeld bij een betaling via Afterpay?

Wanneer je betaald hebt met AfterPay en je stuurt een item retour dan wordt het bedrag automatisch verrekend met jouw factuur. Heb je de factuur ondertussen al betaald? Dan ontvang je het bedrag automatisch teruggestort op jouw rekening.

De rekening van Afterpay is nog niet aangepast. Wat nu?

Het kan tot 2 weken duren voordat je retour verwerkt is en het betaaloverzicht van AfterPay wordt aangepast. Zodra je retour verwerkt is, ontvang je van AfterPay een bevestiging per e-mail en / of zie je dit terug in de AfterPay app. Heb je na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen bekijken of de retour goed is aangekomen!

Neem contact met ons op