• Gratis verzending naar de winkel
  • 120 dagen retourtermijn
  • 8.9/10 beoordeling van 3912 klanten
Klantenservice van Shoeby

Ruilen en retourneren

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 120 dagen om de overeenkomst te herroepen. Je kan binnen deze 120 dagen de producten naar ons terugsturen of ons binnen deze tijd laten weten dat je van de overeenkomst afziet. Als je ons op de hoogte hebt gesteld van je herroeping heb je nog uiterlijk 14 dagen om het product aan ons te retourneren.

Retourmogelijkheden!

Kosten

Verwerkingstijd

Shoeby winkel Gratis 10 werkdagen
DHL voor Nederland 3.95 10 werkdagen
DHL voor Duitsland en/ of Belgie* 6.95 10 werkdagen
* Neem contact op met onze klantenservice voor een snelle verwerking

Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren:

Veelgestelde vragen over ruilen:

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Bij Shoeby geldt: niet goed, geld terug. Na ontvangst heb je 120 dagen om de items te retourneren. Je kunt er voor kiezen om je bestelling terug te sturen via DHL of terug te brengen naar één van de Shoeby winkels. Houd bij een eventuele Afterpay betaling wel je betaaltermijn in de gaten. Zij hanteren een eigen betaaltermijn.

Wil je jouw retour terugbrengen of ruilen in de winkel? Dat kan, je mag dit in de winkel retourneren of omruilen indien op voorraad.

Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren?
Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
 

Retourmogelijkheden

Kosten

Verwerking

Shoeby winkelGratis10 werkdagen
Via DHL3.9510 werkdagen

Ik wil mijn item ruilen. Kan dit ook?

Wil je een item ruilen, dan kan dit natuurlijk ook. Je neemt het artikel en retourformulier mee naar de winkel. Daar zal het artikel retour worden genomen, zodat je een nieuwe aankoop kunt doen. Kies je voor geheel retourneren dan zal er via de pin terug betaald worden.
Wanneer je hebt betaald via Afterpay, dan ontvang je binnen enkele dagen een aangepaste factuur.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Webshop aankoop:

Retourneren via de winkel:

Wanneer je jouw pakket hebt geretourneerd via één van onze winkels ontvang je direct het geld retour via de pin.
Voor AfterPay geldt dat de rekening dan voor dat deel van de retour aangepast gaat worden, hiervan ontvang je binnen enkele dagen een mail van Afterpay, mocht je al een gedeelte betaald hebben dan wordt dit teruggestort. 

Retourneren via een DHL punt:

Stuur je jouw retour terug via een DHL punt dan ontvang je binnen 10 werkdagen een retourbevestiging per e-mail.
Heb je betaald via Ideal, Creditcard, Bancontact/MR.Cash, of Paypal, dan storten wij het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

Heb je betaald via Afterpay, dan zullen wij het bedrag in mindering brengen op je factuur, indien je al betaald hebt aan Afterpay, dan zal het teveel betaalde bedrag aan je worden gecrediteerd door Afterpay.

Heb je volledig betaald met een giftcard of fashioncheque, dan mag je op de retourmail antwoorden met je IBAN nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen overmaken.

Wanneer je de gehele bestelling retourneert worden de verzendkosten incl. het aankoopbedrag teruggestort, bij een gedeeltelijke retour, worden de verzendkosten niet gecrediteerd.
 
Retourkosten (via DHL) zijn altijd voor eigen rekening, je kunt de bestelling kosteloos retourneren in de winkel, en ontvangt ook direct het betaalde bedrag terug in de winkel. Wij verwerken de terugbetaling voor retourzendingen via een DHL punt op het moment dat we de producten bij ons magazijn hebben ontvangen en verwerkt.
Vanaf dit moment duurt het maximaal 5 werkdagen voordat het geld op jouw rekening is teruggestort of dat het verrekend is met jouw AfterPay factuur.

Winkelaankoop:

Heb je iets in één van onze winkels gekocht en breng je het ook weer naar terug naar een van onze winkels? Je krijgt dan meteen het retourbedrag terug zodat je wellicht meteen een nieuwe aankoop kunt doen! Mocht het bedrag retour gepind worden, dan duurt het twee dagen voordat je het geld terug hebt.

Heb je een aankoop gedaan via de I-pad in de winkel, dan mag je deze terug brengen in de winkel en ontvang je het bedrag direct retour, mocht je de aankoop zelf naar het hoofdkantoor hebben gestuurd (via Postnl) dan ontvang je een mail zodra het als retour verwerkt is en vragen wij je om de mail te beantwoorden met je IBAN-nummer zodat wij het bedrag aan je kunnen crediteren.

I-pad bestelling niet meer leverbaar:

Wanneer je een i-pad bestelling hebt gedaan in de winkel en je ontvangt een mail dat het toch niet meer leverbaar is, dan mag je op die mail antwoorden met je IBAN-nummer en tenaamstelling, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag z.s.m. op je rekening terug gestort wordt.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via de Shoeby winkel (gratis)?

We hanteren 120 retourtermijn, maar houd eventuele Afterpay factuur wel in de gaten, zij hanteren een eigen betaaltermijn.
Maak een afspraak om je bestelling of item te retourneren in de winkel.

  • Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Voor onze verzorgingsproducten geldt dat ze alléén in ongebruikte staat (verzegeling intact), in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus, geretourneerd kunnen worden.
  • Breng de items en de ingevulde retourbon naar de winkel en we fixen het voor je!
Bij het retourneren via de winkel ontvang je het retourbedrag direct terug via de pin. Je kunt dus, als je wilt, meteen weer wat nieuws kopen! 

Wat is de juiste verpakking voor een retourzending?

Na het invullen van het retourformulier mag je de items welke je wilt retourneren samen met het retourformulier in de verzendzak of doos van Shoeby (of in een andere doos of zak) plaatsen. Kies je voor retourneren via een DHL punt? Bij het DHL punt zal een retourlabel voor je worden geprint, deze zit niet in je bestelling erbij.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren vanuit België of Duitsland?


Woon je in België of Duitsland en wil je een online bestelling retourneren?
Neem dan contact met ons op, zodat we je een retourbon kunnen mailen. Met deze retourbon kan je in België bij B-Post en in Duitsland bij DHL jouw bestelling gemakkelijk en snel retourneren.
Of breng het naar een van onze Shoeby winkels.
 

Kan ik een retour ook thuis op laten halen?

Ben je slecht ter been of om een andere reden niet in de mogelijkheid om via een Shoeby winkel of DHL punt je bestelling te retourneren? Dan is het mogelijk om een pick-up aan huis te boeken via DHL. 
Voer de velden in de volgende link in om een pick-up te boeken. Let op, je moet zelf thuis zijn wanneer de DHL bezorger het pakket komt ophalen. Je ontvangt van deze persoon een retourbewijs, je hoeft zelf geen retoursticker uit te printen.

https://my.dhlparcel.nl/return-portal/ed0f3dfa-e828-4d6d-8d04-c68e611771b0
 

Hoe werkt het retourneren van een item uit de Home collectie?

Heb je een Home artikel besteld welke je toch wilt retourneren? Jammer, maar dat kan natuurlijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice en zij zetten dit graag voor je in gang.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren via een DHL punt?

Passen mag natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de items die je wilt retourneren verder ongedragen en in originele staat zijn. Hygiëneproducten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden. Wil je ze retourneren zorg er dan voor dat de producten nog geseald zijn en verder indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en inclusief de eventueel bijbehorende cadeaus.
Vul de retour bon zo volledig mogelijk in.
Bij afleveren bij een Shoebywinkel gaat het mee met de interne vracht.
Retourneren via DHL: Verpak de items samen met de retour bon en breng deze naar een DHL servicepunt. Bij afleveren bij een niet Shoeby DHL punt dient het servicepunt een retoursticker te printen voor op de zending. Hier hebben ze de originele verpakking niet bij nodig, Shoeby is voor hen bekend in de DHL app. Je ontvangt dan een mail of telefoon een zendingsnummer.
Wist je dat veel van onze winkels een DHL servicepunt zijn?
Bekijk hier welke winkels een DHL servicepunt zijn (https://www.shoeby.nl/dhl) en bekijk hier welk DHL servicepunt het dichtst in de buurt is (https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints)

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten, bij een gehele retour) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
Wanneer je meer met het product hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je het wilt behouden en is het product daardoor beschadigd, dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

 

Mogen alle producten worden geretourneerd, of zijn er items uitgesloten?
 

Bijna alle producten mogen worden geretourneerd. Onze cosmetische, persoonlijke verzorgingsmiddelen en panty`s mogen om hygiënische redenen alleen geretourneerd worden mits de verzegeling na levering niet is gebroken. Met verzegeling bedoelen wij de doorzichtige zegel op de verpakking. 

Retourtermijn verlengt naar 120 dagen, wat houdt dit in?

Wanneer je hebt gekozen voor Afterpay en je retourneert de gehele (of gedeeltelijke) bestelling binnen 14 dagen, dan betaal je alleen de artikelen die je houdt.
Retourneer je later, dan moet je de gehele factuur binnen 14 dagen betalen aan Afterpay. 
Zodra je retour verwerkt is, zal Afterpay het teveel betaalde bedrag aan je crediteren. 

Wordt het geldbedrag bij een retour automatisch teruggestort via iDeal?

Ja, wanneer je hebt betaald met iDEAL wordt het bedrag automatisch op je rekening teruggestort wanneer de retour bij ons verwerkt is. Na het ontvangen van de retourbevestiging kan dit maximaal 5 werkdagen duren.

Hoe wordt de retournering geregeld bij een betaling via Afterpay?

Wanneer je betaald hebt met AfterPay en je stuurt een item retour dan wordt het bedrag automatisch verrekend met jouw factuur. Heb je de factuur ondertussen al betaald? Dan ontvang je het bedrag automatisch teruggestort op jouw rekening.

De rekening van Afterpay is nog niet aangepast. Wat nu?

Het kan tot 2 weken duren voordat je retour verwerkt is en het betaaloverzicht van AfterPay wordt aangepast. Zodra je retour verwerkt is, ontvang je van AfterPay een bevestiging per e-mail en / of zie je dit terug in de AfterPay app. Heb je na 2 weken nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen bekijken of de retour goed is aangekomen!

Neem contact met ons op

Wij zijn tijdens Hemelvaartsdag en tweede pinksterdag gesloten.
Shoeby Franchise B.V. Burgemeester Burgerslaan 40A 5245NH Rosmalen [email protected] KvK-nummer : 16078843 BTW-nummer : NL.0082.02.771.B.01